Making Friends

Once upon a time, there was a little boy named Tim. Tim was very quiet and always sat alone. He looked at other children playing together and wished he could join, but he didn't know how. Tim was too shy to say "hello".


One sunny day, Tim went to the park. He saw kids laughing and running with a colorful ball. Tim wanted to play too, but he just watched from a bench. He hugged his knees and felt very lonely.


Just then, a friendly dog came up to Tim with a ball in its mouth. Tim smiled and threw the ball. The dog ran fast and brought the ball back. They played together, and Tim laughed.


A girl named Lily saw Tim playing with the dog. She came over and said, "Can I play with you?" Tim felt nervous, but he nodded. They threw the ball for the dog and started talking.


"What's your name?" Lily asked.


"I'm Tim," he replied.


"I'm Lily. Do you want to be friends?" she asked with a big smile.


Tim felt happy inside. "Yes, I'd like that," he said.


From that day, Tim and Lily played together every day after school. Tim learned that to make friends, sometimes all you have to do is share a smile and a game.


And so, Tim wasn't lonely anymore. He had a friend, and it all started with a game of catch with a friendly dog in the park.


Questions 

1. What is the name of the main character in the story?

2. Why did Tim feel lonely?

3. Where did Tim go one sunny day?

4. What did Tim see the other children doing in the park?

5. Why didn't Tim join the other children in their game?

6. Who came to play with Tim when he was sitting alone?

7. What did the dog have in its mouth?

8. What game did Tim and the dog play together?

9. Who noticed Tim playing with the dog?

10. What did the girl, Lily, ask Tim?

11. How did Tim feel when Lily asked to play with him?

12. Did Tim and Lily become friends in the end?

13. What did Tim learn about making friends?

14. How did the story end for Tim?

15. What can you do to make new friends according to the story?


Answers 

1. The main character's name is Tim.

2. Tim felt lonely because he didn't have any friends to play with.

3. On a sunny day, Tim went to the park.

4. In the park, Tim saw the other children laughing and playing with a colorful ball.

5. Tim didn't join the other children in their game because he was too shy.

6. A friendly dog came to play with Tim when he was sitting alone.

7. The dog had a ball in its mouth.

8. Tim and the dog played a game of catch with the ball.

9. A girl named Lily noticed Tim playing with the dog.

10. Lily asked Tim if she could play with him.

11. When Lily asked to play with him, Tim felt nervous, but he nodded in agreement.

12. Yes, Tim and Lily became friends in the end.

13. Tim learned that to make friends, sometimes you just have to share a smile and join in a game.

14. The story ended with Tim not being lonely anymore because he made a friend.

15. According to the story, to make new friends you can start by sharing a game or a smile with someone.


Spanish Version 


Historia:


Había una vez un niño pequeño llamado Tim. Tim era muy callado y siempre se sentaba solo. Veía a otros niños jugar juntos y deseaba poder unirse, pero no sabía cómo. Tim era demasiado tímido para decir "hola".


Un día soleado, Tim fue al parque. Vio a niños riendo y corriendo con un balón colorido. Tim quería jugar también, pero solo miraba desde un banco. Abrazaba sus rodillas y se sentía muy solo.


De repente, un perro amistoso se acercó a Tim con un balón en su boca. Tim sonrió y lanzó el balón. El perro corrió rápido y devolvió el balón. Jugaron juntos, y Tim se rió.


Una niña llamada Lily vio a Tim jugar con el perro. Se acercó y dijo: "¿Puedo jugar contigo?" Tim se sintió nervioso, pero asintió con la cabeza. Lanzaron el balón para el perro y comenzaron a hablar.


"¿Cómo te llamas?" preguntó Lily.


"Soy Tim", respondió él.


"Soy Lily. ¿Quieres ser mi amigo?" ella preguntó con una gran sonrisa.


Tim se sintió feliz por dentro. "Sí, me gustaría", dijo.


Desde ese día, Tim y Lily jugaron juntos todos los días después de la escuela. Tim aprendió que para hacer amigos, a veces lo único que tienes que hacer es compartir una sonrisa y un juego.


Y así, Tim ya no se sintió solo. Tenía una amiga, y todo comenzó con un juego de atrapar con un perro amistoso en el parque.


Preguntas:

1. ¿Cómo se llama el personaje principal de la historia?

2. ¿Por qué se sentía solo Tim?

3. ¿A dónde fue Tim un día soleado?

4. ¿Qué vio Tim que hacían los otros niños en el parque?

5. ¿Por qué Tim no se unió al juego de los otros niños?

6. ¿Quién vino a jugar con Tim cuando estaba sentado solo?

7. ¿Qué tenía el perro en su boca?

8. ¿Qué juego jugaron Tim y el perro juntos?

9. ¿Quién vio a Tim jugando con el perro?

10. ¿Qué le preguntó la niña, Lily, a Tim?

11. ¿Cómo se sintió Tim cuando Lily le pidió jugar?

12. ¿Se hicieron amigos Tim y Lily al final?

13. ¿Qué aprendió Tim sobre hacer amigos?

14. ¿Cómo terminó la historia para Tim?

15. ¿Qué puedes hacer para hacer nuevos amigos según la historia?


Respuestas:

1. El nombre del personaje principal es Tim.

2. Tim se sentía solo porque no tenía amigos con quienes jugar.

3. Tim fue al parque un día soleado.

4. En el parque, Tim vio a los otros niños riendo y jugando con un balón colorido.

5. Tim no se unió al juego de los otros niños porque era demasiado tímido.

6. Un perro amistoso vino a jugar con Tim cuando estaba sentado solo.

7. El perro tenía un balón en su boca.

8. Tim y el perro jugaron a lanzar y traer el balón.

9. Una niña llamada Lily vio a Tim jugar con el perro.

10. Lily le preguntó a Tim si podía jugar con él.

11. Cuando Lily le preguntó si podía jugar, Tim se sintió nervioso, pero asintió.

12. Sí, Tim y Lily se hicieron amigos al final.

13. Tim aprendió que para hacer amigos, a veces solo tienes que compartir una sonrisa y un juego.

14. La historia terminó con Tim ya no sintiéndose solo porque había hecho una amiga.

15. Según la historia, para hacer nuevos amigos puedes comenzar compartiendo un juego o una sonrisa con alguien.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Writing a letter of complaint

Embracing Regret

Speaking Practice